Onze dienst Mystery Shopping
“Mystery Shopping” is een opdracht waarbij onderzoekers zich uitgeven voor pseudokopers, om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van de kwaliteit van de aangeboden dienstverlening en precieze informatie te krijgen die moeilijk te bekomen is in het kader van traditionele klantentevredenheidsonderzoeken.
De inzameling van essentiële informatie voor uw bedrijf
Onze onderzoeker brengt een bezoek aan uw winkels of kantoren en geeft zich uit voor een klant. Hij bekijkt er de kwaliteit van uw diensten: het onthaal, de inrichting, de netheid, de wachttijd, de aandacht die wordt besteed aan de verzoeken, de relationele en commerciële kwaliteit van het personeel, … Er wordt een evaluatie opgemaakt aan de hand van een beoordelingsrooster dat op basis van vooraf bepaalde standaardcriteria werd opgesteld.
Onze onderzoeker die zich nog steeds als klant voordoet, neemt telefonisch of via e-mail contact op met uw bedrijf. Hij analyseert de manier waarop uw personeel de klant via deze verschillende communicatiemiddelen onthaalt en tegemoet komt aan zijn verzoeken.
Wij kunnen de « Mystery Shopping » opsplitsen in 4 grote categorieën afhankelijk van de beoogde doelstelling:
– kwalitatieve analyse van de prestatie van een verkoper
– benchmarking van prijzen
– opwaardering van een product in een keten
– naverkoopdienst